هارد اینترنال WD 2TB Purple

3,570,000 تومان

  • نوع هارد دیسک: هارد دیسک
  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • نوع رابط: SATA 3.0
  • سایز هد: 3.5 اینچ
  • سرعت چرخش: 5400 دور در دقیقه

نقد و بررسی تخصصی محصول

Western Digital Purple WD20PURX Internal Hard Disk 2TB

یک سیستم امنیتی و متشکل از تعداد دوربین‌های فراوان را در نظر بگیرید. به نظر شما یکی از مهم‌ترین سخت‌افزارهای تشکیل‌دهنده پیکره چنین سیستمی چیست و چرا باید توجه ویژه‌ای به آن شود؟ پردازنده مرکزی؟ کارت گرافیک؟ مادربرد؟ در پاسخ باید گفت که اگرچه تمامی قطعات مذکور در ایجاد ساختمان یک رایانه و برقراری عملکرد آن لازم و ضروری به شمار رفته و تأثیرات خود را در سیستم برجای می‌گذارند، اما دیسک سخت قطعه‌ای است که در میان دیگر موارد موجود از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار بوده و باید در هنگام تهیه و خرید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال PURPLE SURVEILLANCE 2TB WD20PURZ

سیستم‌های امنیتی به دلیل عملکرد دائمی و پیوسته خود در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، نیازمند میزان فضای بسیار هنگفتی جهت ذخیره‌سازی اطلاعات دریافتی از دوربین‌های نظارتی و سنسورهای حفاظتی بوده و علاوه بر آن میزان دمای تولیدی توسط آن‌ها نیز در برخی از موارد منجر به بروز شرایط ناپایداری در سیستم می‌شود. استفاده از دیسک‌های سخت معمولی و رده دسکتاپ به دلیل طراحی سنتی و عدم پشتیبانی از فناوری‌های منحصر به فرد ویژه در قالب سیستم‌های امنیتی پیشنهاد نمی‌شوند، زیرا خود به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده جهت عدم کسب حداکثر راندمان مزید بر علت می‌گردند؛ به همین دلیل کمپانی قدرتمند و صاحب سبک وسترن دیجیتال به‌منظور فائق آمدن بر مشکلات موجود و فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب، به طراحی و توسعه نسل جدیدی از دیسک‌های سخت به رنگ بنفش (یا ارغوانی) و تحت عنوان Surveillance و انبوهی از فناوری‌های اختصاصی و بهینه شده پرداخته است.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال PURPLE SURVEILLANCE 2TB WD20PURZ

دیسک‌های سخت سری Surveillance کمپانی وسترن دیجیتال به‌منظور ایفای نقش در سیستم‌های همیشه فعال امنیتی و پیشرفته مورد طراحی و توسعه قرار گرفته‌اند. نرخ میزان بار قابل تحمل توسط سخت‌افزارهای مذکور برابر با 180 ترابایت بر هر سال، حتی در مدل‌های دارای فضای کمتر می‌باشد که در مقایسه با نمونه‌های رده دسکتاپ از بهبودهای بسیار چشمگیرتری برخوردار بوده و تعداد دوربین‌های نظارتی قابل پشتیبانی توسط این دسته از دیسک‌های سخت ویژه برابر با 64 عدد بر هر محصول می‌باشد.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال PURPLE SURVEILLANCE 2TB WD20PURZ

دیسک سخت WD SURVEILLANCE Hard Disk  2TB کمپانی وسترن دیجیتال از گنجایشی برابر با دو ترابایت برخوردار بوده و طراحی آن مطابق با استاندارد پیش‌فرض 3.5 اینچ صورت پذیرفته است. استفاده از دو ترابایت حافظه اصلی در سیستم‌های امنیتی اگر چه در حالت کلی کافی تلقی نشده و پیشنهاد تهیه و خرید نمونه‌های پرحجم‌تر پیشنهاد می‌شود، اما توجه به گستردگی سیستم و دامنه عملکردی آن در این‌گونه موارد باید مد نظر قرار گیرد. تشکیل پیکربندی یک سیستم در ابعاد شرکت‌های بزرگ و برخوردار از تعداد چندین دوربین نظارتی در طبقات مختلف بدون شک نیازمند گنجایشی بیشتر از دو ترابایت می‌باشد، اما یک سیستم کوچک برای ایفای نقش در محیط‌های محدود نظیر پارکینگ یک منزل می‌تواند با شرایط مربوطه وفق پیدا کند، در غیر این صورت نیاز به کاهش کیفیت خروجی سیستم باید در دستور کار قرار گیرد که در هنگام بروز مشکلات و نیاز به شناسایی افراد خاطی و … به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال PURPLE SURVEILLANCE 2TB WD20PURZ

توضیحات تکمیلی

ابعاد

26.1 × 101.6 × 147 میلی‌متر

وزن

640 گرم

نوع هارد دیسک

هارد دیسک

ظرفیت

2 ترابایت

نوع رابط

SATA 3.0

سایز هد

3.5 اینچ

بافر (حافظه کش)

64 مگابایت

سرعت چرخش

5400 دور در دقیقه

فرمت

AF

حداکثر تحمل شوک

در حالت خواندن اطلاعات GS 65 , در حالت آماده به کار 250 GS

درجه حرارت

در حالت استفاده 65~0 درجه سانتی‌گراد
در حالت آماده به کار 70~40- سانتی‌گراد

سایر امکانات

RoHS Compliant

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هارد اینترنال WD 2TB Purple”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هارد اینترنال WD 2TB Purple”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *