پردازنده اینتل Core i5 -9400F Box

  • پردازنده: Intel Core i5-9400F
  • سوکت : LGA1151
  • تعداد هسته : 6 هسته
  • تعداد رشته : 6 رشته
  • حافظه کش : 9 مگابایت
  • فرکانس افزایشی: 4.1 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی : ندارد
  • بسته‌ بندی: Box

نقد بررسی تخصص محصول

Intel Core i5-9400F Processor Box

فعالیت صحیح و بی‌عیب و نقص یک سیستم کامپیوتری با گستردگی بسیاری به واحد پردازنده مرکزی آن گره خورده و تشکیل پیکره یک رایانه بدون وجود تراشه مذکور کاملاً غیرممکن تلقی می‌شود. یک واحد پردازنده مرکزی از اهمیت بسیار فراوانی در نه تنها انجام محاسبات ریاضی و پردازشی کامپیوتر، بلکه واگذاری آدرس‌های سخت‌افزاری و تشکیل دیگر قطعات موجود تأثیرگذار بوده و لذا تهیه و خرید محصول مناسب در کسب بهترین نتیجه و جلوگیری از بروز ضرر و زیان‌های مال بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

پردازنده اینتل Core i5-9400F Box

پردازنده مرکزی Core i5-9400F Box در مقایسه با محصول کاملاً عینی بدون حرف F خود، یعنی  Core i5-9400F Box از حوزه واحدهای پردازشگر APU فاصله گرفته و ریز پردازنده‌ای محض و حقیقی تلقی می‌شود. این موضوع بدان معنی است که محصول فوق از تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی مجتمع در ساختار خود پشتیبانی نکرده و لذا تهیه و خرید کارت گرافیک مجزا جهت تکمیل پیکره رایانه شخصی لازم و ضروری به شمار می‌رود. دو پردازشگر اشاره شده در برخورداری از ویژگی‌های نهایی و مشخصات فنی از هیچ‌گونه تفاوتی نسبت به یکدیگر برخوردار نبوده و حتی قیمت اولیه یکسانی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

پردازنده اینتل Core i5-9400F Boxتعداد شش هسته فیزیکی و شش رشته پردازشی وظیفه فراهم آوردن توان محاسباتی و پردازشی این واحد پردازنده مرکزی را بر عهده گرفته‌اند. پردازشگرهای کامپیوتری بدون شتاب‌دهنده گرافیکی مجتمع اغلب از آزادی عمل بیشتری در افزایش سرعت کلاک بهره‌مند بوده و می‌توانند انعطاف‌پذیری فراتری را در حوزه فوق در اختیار سازندگان و مصرف‌کنندگان قرار دهند، اما به نظر می‌رسد که این موضع در مورد محصول Core i5-9400F Box صادق نبوده و فرکانس مرجع آن همچنان برابر با 2.9 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است. البته باید خاطر نشان کرد که امکان افزایش فرکانس به مرز 4.1 گیگاهرتز در حالت بوست و هنگام نیاز به عنوان یک نکته مثبت امکان‌پذیر می‌باشد.

پردازنده اینتل Core i5-9400F Box

در حالی که پردازنده مرکزی Core i5-9400 Box از یک تراشه شتاب‌دهنده مجتمع UHD Graphics 630 برخوردار می‌باشد، محصول مورد بحث از این قاعده مستثنی بوده و هیچ‌گونه پردازشگر گرافیکی در ساختار آن به کار گرفته نشده است. قابلیت پشتیبانی از 128 گیگابایت حافظه اصلی DDR4 در فرکانس مرجع 2666 مگاهرتز، به همراه فناوری Optane توسط محصول مورد بحث به ارمغان آورده شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. از آنجایی که این تراشه نیز عضوی از خانواده محصولات نسل نهم کمپانی اینتل به شمار می‌رود، لذا استفاده از آن نیازمند برخورداری مادربرد از جایگاه سوکت LGA 1151 و یکی از چیپست‌های B360 ،B365 ،H370 ،Z370 ،Z390 و H310 می‌باشد.

توضیحات تکمیلی

مشخصات عمومی پردازنده

🔻

سازنده

Intel

سری پردازنده

Core i5-9400F

سوکت

LGA1151

________________________________________

________________________________________

مشخصات فنی

🔻

تکنولوژی ساخت

14 نانومتر

تعداد هسته

6 هسته

تعداد رشته

6 رشته

فرکانس پایه

2.90 گیگاهرتز

فرکانس افزایشی

4.1 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی

ندارد

توان مصرفی

65 وات

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پردازنده اینتل Core i5 -9400F Box”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پردازنده اینتل Core i5 -9400F Box”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *