پردازنده اینتل Core i5-9400 Box

  • پردازنده: Intel Core i5-9400
  • سوکت : LGA1151
  • تعداد هسته : 6 هسته
  • تعداد رشته : 6 رشته
  • حافظه کش : 9 مگابایت
  • فرکانس افزایشی: 4.10 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی : Intel UHD Graphics 630
  • بسته‌ بندی: Box

نقد و بررسی تخصصی محصول

Intel Core i5-9400 Processor Box


فعالیت صحیح و بی‌عیب و نقص یک سیستم کامپیوتری با گستردگی بسیاری به واحد پردازنده مرکزی آن گره خورده و تشکیل پیکره یک رایانه بدون وجود تراشه مذکور کاملاً غیرممکن تلقی می‌شود. یک واحد پردازنده مرکزی از اهمیت بسیار فراوانی در نه تنها انجام محاسبات ریاضی و پردازشی کامپیوتر، بلکه واگذاری آدرس‌های سخت‌افزاری و تشکیل دیگر قطعات موجود تأثیرگذار بوده و لذا تهیه و خرید محصول مناسب در کسب بهترین نتیجه و جلوگیری از بروز ضرر و زیان‌های مال بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

محصول Core i5-9400 یک پردازنده مرکزی میان رده به شمار رفته و با مشخصات فنی قابل قبول خود، از محبوبیت بالایی نیز در میان بازی بازان و کاربران سیستم‌های کامپیوتری برخوردار می‌باشد. پردازشگر فوق در دسته واحدهای APU طبقه‌بندی شده و هسته‌های محاسباتی فیزیکی و تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی را در قالب یک تراشه برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده و نیاز به تهیه و خرید برخی از قطعات نظیر کارت گرافیک را مرتفع نموده است. این مهم در نوع خود ویژگی قابل توجهی به شمار می‌رود، اما در صورت نیاز به استفاده از پردازنده مرکزی در سناریوهای به خصوصی نظیر گیمینگ، نیازمند رعایت پیش‌نیازهایی (نظیر تهیه و خرید یک کارت گرافیک قدرتمند) می‌باشد.

پردازنده‌های مرکزی سری Core i5 نسل نهم کمپانی اینتل در مقایسه با نسخه‌های گذشته خود دست‌خوش تغییراتی در طراحی الگو قرار گرفته و تعداد واحدهای محاسباتی بیشتری را با خود فراهم آورده‌اند. این مهم در مورد پردازشگر Core i5-9400 نیز صادق بوده و نسبت به هم‌رده دو نسل پیشین خود، یعنی Core i5-7400، از تعداد دو هسته بیشتر برخوردار و مجموع شش هسته فیزیکی و شش رشته پردازشی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است. پردازنده مرکزی مورد بحث به دلیل پشتیبانی از تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی مجتمع با ضعف بیشتری در سرعت کلاک برخوردار بوده و فرکانس مرجع آن برابر با 2.9 گیگاهرتز تنظیم شده است، اما در حالت بوست و هنگام نیاز، امکان افزایش آن به مرز 4.1 گیگاهرتز نیز امکان‌پذیر می‌باشد. گنجایش 9 مگابایتی حافظه کش سطح سوم در بهبود کارایی و پتانسیل نهایی تأثیرگذار ظاهر شده است.

از جمله دیگر ویژگی‌های قابل توجه پردازنده مرکزی Core i5-9400 می‌توان به تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی مجتمع UHD Graphics 630 اشاره کرد. این واحد پردازشگر از توان کافی جهت رفع نیازمندی‌های روزمره برخوردار است، اما درزمینهٔ گیمینگ از ضعف‌های عدیده و عمده‌ای رنج برده و نیاز به تهیه و خرید یک کارت گرافیک مجزا بسیار احساس می‌شود. البته باید خاطر نشان کرد که پردازنده مرکزی در حوزه اجرای بازی‌های رایانه‌ای گزینه‌ای قدرتمند به شمار رفته و در مقایسه با واحدهای خانواده Core i7 و Core i9، ضمن برخورداری از پتانسیل کافی، صرفه‌جویی قابل توجهی را در هزینه‌های نهایی نیز می‌تواند به ارمغان آورد.

 

توضیحات تکمیلی

مشخصات عمومی پردازنده

🔻

سازنده

Intel

سری پردازنده

Core i5-9400

سوکت

LGA1151

________________________________________

________________________________________

مشخصات فنی

🔻

تکنولوژی ساخت

14 نانومتر

تعداد هسته

6 هسته

تعداد رشته

6 رشته

فرکانس پایه

2.90 گیگاهرتز

فرکانس افزایشی

4.10 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی

Intel UHD Graphics 630

توان مصرفی

65 وات

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پردازنده اینتل Core i5-9400 Box”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پردازنده اینتل Core i5-9400 Box”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *