پردازنده ای ام دی RYZEN 5 PRO 4650G Tray

  • این پردازنده به صورت باندل با مادربرد گیگابایت بفروش می رسد

  • پردازنده: Ryzen 5 PRO 4650G
  • سوکت : AM4
  • تعداد هسته : 6 عدد
  • تعداد رشته : 12 عدد
  • حافظه کش : 32 مگابایت
  • فرکانس افزایشی: 4.2 گیگاهرتز
  • بسته‌ بندی: Tray
  • گارانتی : ماتریکس

AMD RYZEN 5 PRO 4650G Tray

پردازنده ای ام دی Ryzen 5 PRO 4650G محصولی قدرتمند، به صرفه و کاربردی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شده و بر پایه معماری ۷ نانومتری Zen 2 (این نسل معماری به نام Renoir نیز خوانده می‌شود) توسعه یافته است. به لطف فناوری SMT (Simultaneous Multithreading) شرکت AMD تعداد هسته‌های این محصول (۶ هسته) عملاً دو برابر شده و ۱۲ رشته پردازشی در اختیار سیستم شما قرار می‌گیرد؛ پس با بهره‌مندی از 6 هسته و 12 رشته پردازشی، این محصول را می‌توان یکی از پردازنده‌های APU  میان‌رده در نظر گرفت که مخصوص رایانه‌های شخصی طراحی شده‌اند.

این پردازنده به سوکت AM4 مجهز شده و کش L3 آن نیز برابر با ۸ مگابایت است. پردازنده بدون باکس ای ام دی Ryzen 5 PRO 4650G از فرکانس پایه 3.7 گیگاهرتز برخوردار بوده و فرکانس افزایشی آن نیز برابر با 4.2 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که ضریب فرکانس پردازنده Ryzen 5 PRO 4650G توسط سازنده بسته شده و امکان اورکلاک کردن فراهم نیست. شرکت AMD میزان توان مصرفی این پردازنده را 65 وات تعیین کرده است. به لطف راهکار دفع حرارت Wraith Stealth این محصول می‌تواند در حداکثر دمای ۹۵ درجه سانتی‌گراد فعالیت کند.

گرافیک داخلی قدرتمند: وجه تمایز این سری از محصولات شرکت AMD با سایر پردازنده‌ها، برخوردار شدن از یک گرافیک داخلی نسبتا پر قدرت و بهره‌مندی از فناوری‌های متنوع و کاربردی AMD PRO است. پردازنده بدون باکس ای ام دی Ryzen 5 PRO 4650G بیش از هر چیز مناسب آن دسته از کاربران است که قصد یا توان خرید کارت گرافیک مجزا ندارند اما تمایل دارند برای اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های مختلف به یک پردازنده گرافیکی با کارایی مطلوب دسترسی داشته باشند. پردازنده گرافیکی داخلی این محصول از مدل Radeon™ Vega 7 انتخاب شده است. Vega 7 می‌تواند به حداکثر فرکانس 1900 مگاهرتز دست یابد. این گرافیک داخلی از DirectX 12 پشتیبانی می‌کند و از این رو، قادر است بخش اعظم بازی‌های مدرن را با کیفیت پایین یا (حداکثر) متوسط و رزولوشن 1080p اجرا کند.

حافظه و اتصال: پردازنده  Ryzen 5 PRO 4650G شرکت AMD با حافظه دو کاناله DDR4 سازگاری دارد و از این رو، سیستم قدرت بیشتری در انجام پردازش‌های سنگین و مولتی‌ تسکینگ خواهد داشت. حداکثر فرکانس حافظه پشتیبانی شده توسط این پردازنده به صورت رسمی ۳۲۰۰ مگاهرتز اعلام شده اما با اورکلاک رم و انتخاب ماژول رم مناسب ممکن است به فرکانس‌های بالاتر نیز دست پیدا کنید. این محصول از کد اصلاح خطای حافظه (ECC) نیز پشتیبانی می‌کند که نقش به سزایی در جلوگیری از بروز مشکل و از دست رفتن داده‌های حیاتی شما ایفا می‌کند. پردازنده Ryzen 5 PRO 4650G برای برقراری ارتباط با سایر قطعات سیستم از رابط PCI Express 3.0 بهره می‌برد.

فناوری‌های AMD PRO با هدف رفع نیازهای کسب و کارهای مدرن توسعه یافته‌اند و با ارائه لایه‌های حفاظتی متعدد، ابزارهایی برای مدیریت یکپارچه، پایداری قابل اطمینان و دوام بی‌نظیر خیال شما را بابت عملکرد بی‌ نقص و کارآمد پردازنده بدون باکس ای ام دی Ryzen 5 PRO 4650G آسوده می‌کنند.

توضیحات تکمیلی

مشخصات عمومی پردازنده

🔻

سازنده

AMD

سری پردازنده

Ryzen 5 PRO 4650G

سوکت

AM4

________________________________________

________________________________________

مشخصات فنی

🔻

تکنولوژی ساخت

7 نانومتر

تعداد هسته

6 هسته

تعداد رشته

12 رشته

فرکانس پایه

3.6 گیگاهرتز

فرکانس افزایشی

4.2 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی

Radeon Vega 7

توان مصرفی

65 وات

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پردازنده ای ام دی RYZEN 5 PRO 4650G Tray”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پردازنده ای ام دی RYZEN 5 PRO 4650G Tray”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *